توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

جوش و خروشی متفاوت!

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها خون امت اسلام به خاطر اهانت کاریکاتور بی ادب و بی فرهنگ فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه و آله، به جوش و خروش آمده است. جوش و خروشی که ستودنی و شایسته تقدیر است هیچ مسلمان غیوری از این اتفاق ناخوشایند قرار و آرام نداشته و نخواهد داشت.

این که چرا یک کاریکاتور بی هنر و بی ادب غربی به خود اجازه این جسارت را می دهد، و چه کسانی پشت این ماجرا هستند نیاز به تحلیل و بررسی جداگانه ای دارد. اما یک نکته قابل توجه این ماجرا، وقوع آن در بستر رسانه های غربی است. همان غربی که ادعای داشتن تمدنش گوش عالم را کر کرده است. اما بحمدلله این تمدن روز به روز به تزلزل و سقوط خود نزدیک می شود. تمدنی که بر پایه های دینی محکم استوار نشود بلکه در ضدیت با ادیان الهی  به میدان بیاید حال و روزی بهتر از این نخواهد داشت.

تمدنی که فقط اعتقادات فردی، دینی هستند و اگر کلیسا رفتن و حتی مسجد رفتن برای عده ای باشد فقط محدود به همان جا هست و دینی به دور از سیاست و دخالت در امور جامعه مورد پسند این تمدن است. روشن است تمدنی که نظام اجتماعی آن سکولار است روز به روز به افول خود نزدیک خواهد شد.

اما وظیفه امت اسلامی در برابر این سیاست بازی های کثیف رسانه های غرب و تمدن غرب، نباید به این اعتراض ها خلاصه شود. امت اسلامی در صورتی می تواند جلوی این تمدن غربی پر ادعا را بگیرد که با اتحاد، انسجام، کار و تلاش شبانه روزی در همه ابعاد اسلامی، عظمت و قدرت تمدن اسلامی را بیش از پیش جلوه گر سازد.

امت اسلامی موقعی می تواند تمدن اسلام عزیز خود را به رخ همه جهانیان بکشد که دستورات تمدن ساز خدا و پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله  و اهل بیت علیهم السلام را به کار گیرد و در همه رگهای جامعه خودش جاری و ساری ببیند و در این راه تلاش کند. اگر مسلمان و شیعه نسبت به خود، خانواده و جامعه اش بیدار و فعالانه عمل کند آن وقت می تواند نسیم حیات بخش این دین تمدن ساز را در اطراف حس کند و لذت ببرد.

خدا ما را در راه اسلام عزیز ثابت قدم بدار

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">