توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا شهید محسن حججی و امثال او می توانند با قدرتی زیاد قلوب مومنین را فتح کنند؟ آنها که سیمشان به جایی از منابع زر و زور وصل نبوده و نیست و آقا زاده نبوده و نیستند و هر لحظه در رسانه های آنلاین حضور ندارند و با هزار ژست در اینستا و ... خود را نشان نمی دادند و نمی دهند.

آنها چه کرده بودند که این طور با این سرعت محبوب قلب ها شده و می شوند؟ قلب ها در دست کیست و آنها با او چه سر و سری داشتند که این جور همه برایشان اشک می ریزند و در عهدشان با آنها راسختر می شوند؟!

جواب این سوال را در قطعه ای در سخنرانی رهبر و امام خامنه ای عزیز می توان یافت؛


۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۸
س،م ج-م

بسم الله الرحمن الرحیم

ساخت فیلم، سریال و تیزرهای تبلیغاتی یکی از قالب های کارهای فرهنگی است که این روزها در موضوعاتی از قبیل بهداشت و درمان و طریقه مصرف بهینه آب و برق از طریق صدا و سیما در حال پخش هستند و البته ساخت آنها با حمایت وزراتخانه های مرتبط با آنها همچون وزرات بهداشت و درمان و وزارت نیرو بوده و هست. این موضوعی خوشایند و قابل تقدیر است.

اما و اگرها از آنجا شروع می شود که وزارتخانه هایی که اصلا توقع کار فرهنگی از آنها نمی رود این جور کارهای ارزشمندی را تولید و در اختیار همه مردم قرار می دهند ولی وزرات فرهنگ و ارشاد که ساختار و وظیفه اش فرهنگ سازی است چرا در زمینه های فرهنگ اسلامی و تمدن سازی اسلامی گام های مثبتی بر نمی دارد؟ هر چند کار ساخت فیلم ها و سریال ها و موسیقی و ... با این وزارتخانه گره  خورده است ولی ارزیابی این که چقدر این فیلم ها قدرت تمدن سازی و فرهنگ سازی شیعی اسلامی را دارند با عقلاء و فرهیختگان است!


۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۹
س،م ج-م

بسم الله الرحمن الرحیم

 امام خمینی رحمه الله

یکی از شاگردان امام رحمه الله می گوید:

زمانی که امام در صحن بزرگ حضرت معصومه علیها السلام تدریس می فرمودند، هر روز بعد از درس به حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام مشرف می شدند. این برای هر طلبه ممکن نبود. حتی من سراغ ندارم که مراجع بزرگ هم، هر روز به زیارت حضرت معصومه علیها السلام مشرف شوند.

امام تا وقتی که در قم بودند، به طور مرتب هر روز پس از درس صبح و گاهی هم پس از درس عصر، به حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام مشرف می شدند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۵
س،م ج-م