توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

چرا ممنوعش کردند؟

پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۲۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دینی کامل و ذو ابعاد هست و پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام عالمانی هستند که به همه علومی که متخصصین علوم پزشکی جدید نیز آورده اند، آگاهی کامل داشته و دارند.


حجامت هدیه معراج پیامبر صلی الله علیه و آله هست و روایات زیادی(حدود 600 روایت) نیز درباره آن رسیده است.  علماء همواره بر این سنت تاکید داشته و دارند، علامه حسن زاده حفظه الله در این باره می فرمایند: در مدینه فاضله(آرمانشهر) که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تشکیل خواهند داد ده رکن اساسی احیا خواهد شد که بی شک یکی از آن ارکان حجامت می باشد.

چه زمانی حجامت ممنوع شد؟ حجامت تا دوره صفویه و قاجار رواج داشت ولی به تدریج با ورود پزشکان اروپایی در دربار شاهان مورد کم توجهی قرار گرفت و طب شیمیایی جایگزین طب سنتی شد. 2 سال بعد از کودتای 28 مرداد یعنی سال 1334 و با وضع قانون نظارت بر درمان شکل گسترده تری به خود گرفت و ژاندارم ها حجامت گران را دستگیر و یا از ادامه کار منع کردند و فقط برخی مناطق که دور از دسترس کنترل دولت بود این روش درمانی مورد استفاده قرار می گرفت.

قانون نظارت بر درمان که انجام حجامت را ممنوع نمود به توصیه اولین گروه متخصص طب جدید که از فرانسه فارغ التحصیل شده بودند تصویب شد. این گروه 5 نفره عبارت بودند از : دکتر اعلم، دکتر لقمان الدوله ادهم، دکتر کوثری ، دکتر نور الحکماء و دکتر ناظم الاطباء.    

دکتر کوثری و نورالحکماء در این باره چنین نقل می کنند: «پس از فارغ التحصیل شدن ما، استاد، دیپلم فارغ التحصیلی ما را امضاء نمی کرد. یک روز پنج نفری نزد استاد رفتیم تا به این موضوع اعتراض کنیم. وی گفت:«من مخصوصا گواهی نامه شما را صادر نمی کنم تا شما را جمعی ببینیم. حالا اگر می خواهید مدرک شما را امضا کنم تعهد بدهید تا به محض ورود به ایران، حجامت کردن و سرکه خوردن را منع کنید.» ما تعهد دادیم و گواهینامه ما امضاء شد» این موضوع توسط مرحوم دکتر عطاالله بزرگ نیا، مهندس احمد مسعودی و حجه الاسلام علی اسلامی(مدیر بنیاد بعثت)، به نقل از دکتر کوثری و حاج آقا لطیفی، عضو هیئت امنای مسجد جمکران، به نقل از نور الحکماء، برای دکتر خیراندیش نقل گردیده است.*

کسانی که حجامت انجام می دهند خون سالم تری خواهند داشت و هیچ منعی برای اهدای خون نخواهند داشت. طب جدید چرا این همه دشمنی با سنتی دارد که سفارش خداوند متعال در شب معراج به پیامبر رحمتش و امت او بود. چرا این همه دشمنی و مبارزه!!!!!

-----------------------------

* کتاب اسرار حجامت، محسن رویگر، 1394، انتشارات زعیم تهران.

نظرات  (۹)

۱۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۸ خانه سلامتی
اهدای خون هم کار پسندیده ای هستش 
۱۳ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۶ نوشته‌های روزانه
وقتی جمعیت ایران به دلیل بیماری‌های همه‌گیر دسته دسته می‌مردند خداوند به وسیله طب نوین به فریاد ما رسید؛ مگه منشأ تمام علوم خداوند متعال نیست؟
آن زمان همین حجامت‌گران یک تیغ داشتند و یک شاخ گاو برای همه حجامت می‌کردند! خیال کرده‌اید آن موقع آن‌ها اهل ضدعفونی کردن بوده‌اند؟!!

هرچند بهتر بود کامل جلوی این طب رو نمی‌گرفتند؟!!
اما شما بگو کدام طب جلوی فلج اطفال رو گرفت؟!! کدوم طب بیماری‌های حیوانات رو کنترل می‌کنه؟ کدوم طب واکسن ساخت؟
این‌طور حرف‌ها بیش‌تر برای مدعیان طب سنتی حکم بازاریابی و تیغ زدن جیب مردم است.
این نظر منه اگه دوست داشتی تاییدش کن
پاسخ:
با سلام دوست عزیز و تشکر از نظر شما. کسی نخواسته با این نوشته طب نوین را کاملا نفی کنه. مشکل از این جا نشات می گیره که نه طب جدید طب سنتی رو اون طوری که هست قبول می کنه و نه طب سنتی اونطوری که طب جدید هست قبول میکنه. این که هر یک از طب ها وسیله کسب بشه خیلی بد هست که البته در هر دوی اونها وجود داره. اگر همون حجامت رو اصولی و با علم انجام بدهند نیازی به همین واکسن فلج اطفال هم نیست. مشکل ما این است که نگاهمون به غرب و شرق و علومی است که از ناحیه اونها اومده است. در بحث ضد عفونی و حجامت هم که فرمودید، حجامت اگر اصولی انجام بشه سیستم دفاعی بدن رو کاملا فعال می کنه و خیلی نادر است که کسی بخاطر تیغ حجام به عفونت دچاربشه.
اگر وزارت بهداشت و دست اندرکاران بهداشت و درمان در این بحث ریگی به کفششان نیست باید از لحاظ قانونی کار را برای طب سنتی و اسلامی هموار کنند نه این که جلوی حجامت  و ترویج آن را بگیرند و پلمپ کنند و در صورتی بهتر به کمک هم بیایند تا مردم را از شر بیماری ها نجات دهند این ایده آلی که مد نظر نویسنده است و با این نوشته ها امید است که به این سمت برویم یا علی مدد موفق و تندرست باشید
۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۱:۵۸ ابوالفضل نخعی
بله متاسفانه طب مفید را از ما گرفته اند
پاسخ:
با سلام و تشکر از حضور شما
۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۸:۴۹ سیّد محمّد جعاوله
سلام
دنبالید
لطفا شما هم
۲۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۴۲ محمدرضا سلمانیان‌نژاد
ببخشید اما اکثر حرف‌هایی که در این زمینه می‌گویند صرفا ادعا است
پاسخ:
با سلام ادعا دربرابر حرف حق پزشکی استعماری است یا ....
سلام همسنگر عالی بود ممنون که انتشار دادید
خواستم بگم من هنوز از لینکی که از سایت شما تو وبم دارم بهت سر میزنم
امیدوارم موفق باشی برادر
۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۰:۲۳ زیر نور ماه
سلام

ممنون میشم اگه به ما هم سربزنید

ممنون تر میشیم اگه دنبالمون کنین :)

دنبالمون کنین دنبالتون میکنیم :)
همش زیر سر یهوده
تازه وبلاگی جامع و خوب رو پیدا کردم گفتم به شما هم بگم ببینی

dosteman.blog.ir



پاسخ:
سلام تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">