توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

رویش نفاق

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از دردهایی که همیشه جوامع اسلامی را آزار می دهد، بحث نفاق و دورویی و مزورانه زندگی کردن عده ای است که تکلیفشان را مشخص نکردند که کدام طرفی هستند با علی هستند یا با معاویه. روزی از خوبی های علی علیه السلام می گویند و روز دیگر در لشکر معاویه ها در صف گرفتن جیره و مواجب خود.

همین مدل انسان ها هستند که کمر اسلام را می شکنند هر چند ادعایشان گوش فلک را کر می کند که ما در اسلام و انقلاب و ... از همه بیشتر زحمت کشیده ایم.

این که چه عواملی باعث می شود عده ای این طور زندگی کنند خیلی مفصل است ولی از باب نمونه می توان این طور گفت: وقتی جامعه را به سمت حزب ها و جناح ها سوق می دهند و هر کسی را در صفی در مقابل هم قرار می دهند و از آن طرف در انتخاب مدیرها و ... ملاک را شایسته سالاری قرار نمی دهند و اشخاصی را که از حزب آنها باشد یا حداقل با آنها مخالفتی نداشته باشد را بر می گزینند، در این صورت عده ای اصلا خوش ندارند که موقعیت های شغلی و اجتماعی و .. خود را بخاطر این جور مسائل از دست بدهند ولو اینکه با این منافقانه زیستن و عمل کردن قرار باشد اصول و ارزش های اعتقادی و دینی خودشان را زیر پا بگذارند.

می گوید به من چه ربطی دارد که الان حق با کیست؟ من پست و موقعیت و شغل و حقوقم را از دست ندهم هر کسی بر حق است باشد به من ربطی ندارد. این یک علت از علل نفاق در جامعه است. دلسوزی فرهنگی می گفت از دوستانم که در یکی از پست های دولتی و مهم بود را بخاطر این که مواضع صریح داشت و زیر بار زور و جناح بازی مسئولین وقت نرفت موقعیتش در حد یک کارمند ساده نزول پیدا کرد. چون منافقانه عمل نکرد مزدش را هم گرفت ولی خدا و آخرت و قیامتی هم هست !  

و چقدر زیبا رسول زیبایی ها درباره منشاء نفاق فرمودند: : حُبُّ المالِ والشَّرَفِ یَنْبُا نِالنِّفاقَ فِی القَلْبِ کَما یَنْبُتُ الماءُ البَقْلَ؛ نبی اکرم صلی اللّه علیه و آله و سلم می فرماید: حبّ مال و حب برتری، نفاق می رویانند همچنان که آب گیاه را می رویاند.

همین مدل زیستن است که پشت سر امام معصوم و رهبر و ولی فقیه را خالی می کند و خداوند متعال از این گناه نابخشودنی چطور بگذرد و چگونه آلودگان به نفاق را امتحان خواهد کرد؟ الله اعلم.

خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر بفرماید.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۹
س،م ج-م

نظرات  (۳)

۰۳ دی ۹۶ ، ۲۲:۰۵ سیّد محمّد جعاوله
عالی و خوب بود.
پاسخ:
پیروز و تندرست باشید
۲۶ دی ۹۶ ، ۱۹:۴۷ مصطفی رحمانی
امام سجاد(ع):
اَلمنافقُ اِنْ حَدَّ ثَکَ کَذَّبَکَ و اِنْ وَعَدَکَ اَخلَفَکَ و إنِ ائْتَمَنْتَهُ خانَکَ و اِنْ خالَفتهُ اِغتابَکَ.

منافق کسی است هرگاه با تو حرف می‌زند دروغ می‌گوید و اگر به تو وعده می‌دهد خُلف وعده می‌کند، هر وقت امانت به او سپردی به تو خیانت می‌نماید و چنانچه با او مخالفت کنی در پشت سر، تو را غیبت می‌کند. (بحار، ج ٧٢، ص ٢٠٥)

به وبلاگ من هم سر بزنید ممنونم
پاسخ:
سلام برادر چشم حتما . تشکر از بیان حدیث زیباتون
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">