توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

دودش به چشم چه کسانی می رود؟

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

ساخت فیلم، سریال و تیزرهای تبلیغاتی یکی از قالب های کارهای فرهنگی است که این روزها در موضوعاتی از قبیل بهداشت و درمان و طریقه مصرف بهینه آب و برق از طریق صدا و سیما در حال پخش هستند و البته ساخت آنها با حمایت وزراتخانه های مرتبط با آنها همچون وزرات بهداشت و درمان و وزارت نیرو بوده و هست. این موضوعی خوشایند و قابل تقدیر است.

اما و اگرها از آنجا شروع می شود که وزارتخانه هایی که اصلا توقع کار فرهنگی از آنها نمی رود این جور کارهای ارزشمندی را تولید و در اختیار همه مردم قرار می دهند ولی وزرات فرهنگ و ارشاد که ساختار و وظیفه اش فرهنگ سازی است چرا در زمینه های فرهنگ اسلامی و تمدن سازی اسلامی گام های مثبتی بر نمی دارد؟ هر چند کار ساخت فیلم ها و سریال ها و موسیقی و ... با این وزارتخانه گره  خورده است ولی ارزیابی این که چقدر این فیلم ها قدرت تمدن سازی و فرهنگ سازی شیعی اسلامی را دارند با عقلاء و فرهیختگان است!



متاسفانه این ها همه در حالی است که رسانه های بیگانه به صورت شبانه روزی برای اندیشه، فرهنگ و آداب و رسوم همه مردم ما نقشه، طرح و برنامه دارند.

وقتی وزرات نیرو می تواند این همه فرصت تبلیغی در اختیار بگیرد و هزینه بپردازد تا مردم برق و آب و گاز را بهینه مصرف کنند و از اسراف که یک حرام الهی است خودداری کنند، چرا وزارت فرهنگ و ارشاد یا هر وزارتی که مربوط به این کار است، در موضوعاتی کلان از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری مردم از مسئولان، و موضوعاتی خرد تر همچون حجاب اسلامی ، غیرتمندی مردان ، عفت و پاکدامنی زنان فیلم یا سریال و یا حتی تبلیغاتی این چنین آن هم با این همه حرص و ولع انجام نمی دهد؟

آیا روح انسان ها که با مظاهر گناه در جامعه مواجه می شود و آسیب می خورد، کم ارزش تر از قالبِ بدنی است که باید آب و برق و گاز و هوایش مهیا باشد؟

آیا مردمی که  نسبت به محیطِ اطرافشان و  آب و هوایشان مسئولیت دارند، نسبت به گناه آلود بودن و نبودن محیط جامعه و زندگی خود بی مسئولیتند؟

اگر جواب این سوالها منفی است که هست! پس چرا هیچ حرکتی جهادی و با قوت در این زمینه ها برداشته نمی شود؟

مطالبه گری مردم از آن چیزهایی است که در این مباحث نقش سازنده ای دارد و متاسفانه بعضی از مسئولین خوش ندارند که این روحیه در همه مردم زنده و پویا باشد و تا وقتی که  این روحیه در همه مردم به وجود نیاید معلوم است که دودش در چشم کیست و سودش برای چه کسانی؟!




نظرات  (۳)

+ احسنت و خداقوت
پاسخ:
تشکر سلامت باشید یاعلی مدد
۱۹ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۹ محمدرضا دهایی
با سلام عالی بود
من وبلاگ شما را دنبال می کنم شما هم وبلاگ مرا دنبال کنید در آدرس زیر :
http://jangenarmegharb.blog.ir/
پاسخ:
سلام علیکم ممنون شما دنبال می شوید. موفق باشید
۲۷ مهر ۹۶ ، ۱۱:۳۳ رسول نصیری
به نکته بسیار خوبی توجه کردین.
پاسخ:
ممنونم. موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">