توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

هر چی فیلم مستند خلقت هست تو همین جملاته

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا شناسی . بخش سوم

شگفتی های خلقت و نظام آفرینش

خلقت را آغاز کرد، و موجودات را بیافرید، بدون نیاز به فکر و اندیشه‏اى، یا استفاده از تجربه‏ اى، بى آن که حرکتى ایجاد کند، و یا تصمیمى مضطرب در او راه داشته باشد.

براى پدید آمدن موجودات، وقت مناسبى قرار داد، و موجودات گوناگون را هماهنگ کرد، و در هر کدام، غریزه خاصّ خودش را قرار داد، و غرائز را همراه آنان گردانید.

خدا پیش از آن که موجودات را بیافریند، از تمام جزئیّات و جوانب آنها آگاهى داشت، و حدود و پایان آنها را مى‏دانست،و از اسرار درون و بیرون پدیده‏ها، آشنا بود.

سپس خداى سبحان طبقات فضا را شکافت، و اطراف آن را باز کرد، و هواى به آسمان و زمین راه یافته را آفرید ، و در آن آبى روان ساخت، آبى که امواج متلاطم آن شکننده بود، که یکى بر دیگرى مى‏نشست، آب را بر بادى طوفانى و شکننده نهاد، و باد را به باز گرداندن آن فرمان داد، و به نگهدارى آب مسلّط ساخت، و حد و مرز آن را به خوبى تعیین فرمود.

فضا را در زیر تند باد و آب را بر بالاى آن در حرکت بود. سپس خداى سبحان طوفانى بر انگیخت که آب را متلاطم ساخت

و امواج آب را پى در پى در هم کوبید. طوفان به شدّت وزید، و از نقطه‏اى دور دوباره آغاز شد.

سپس به طوفان امر کرد تا امواج دریاها را به هر سو روان کند و بر هم کوبد و با همان شدّت که در فضا وزیدن داشت، بر امواج آب‏ها حمله‏ور گردد از اوّل آن بر مى‏داشت و به آخرش مى‏ریخت، و آب‏هاى ساکن را به امواج سرکش بر گرداند.

تا آنجا که آب‏ها روى هم قرار گرفتند، و چون قلّه‏ هاى بلند کوه‏ها بالا آمدند. امواج تند کف‏ هاى بر آمده از آب‏ها را در هواى باز، و فضاى گسترده بالا برد، که از آن هفت آسمان را پدید آورد . آسمان پایین را چون موج مهار شده، و آسمان‏هاى بالا را مانند سقفى استوار و بلند قرار داد، بى آن که نیازمند به ستونى باشد یا میخ‏هایى که آنها را استوار کند.

آنگاه فضاى آسمان پایین را به وسیله نور ستارگان درخشنده زینت بخشید و در آن چراغى روشنایى بخش (خورشید)، و ماهى درخشان، به حرکت در آورد که همواره در مدار فلکى گردنده و بر قرار، و سقفى متحرّک، و صفحه‏اى بى قرار، به گردش خود ادامه دهند.

-----------

خطبه اول قسمت سوم. ترجمه دشتی.

نظرات  (۲)

بله
این جملات مولا رو تازه منجمین بهش رسیدن که این دنیا از گازهای بسیا متراکم بوجود آمده است!
متشکرم!
پاسخ:
تشکر از حضور و لطف شما . موفق و سلامت باشید
۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۲:۰۹ مهدی زراعتی رخشاندل
بسیار زیبا
پاسخ:
بی شک کلام مولا زیباترین هست. تشکر از حضور و نظر شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">