توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

گوش کر، قلب مطمئن

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

این خطبه بعد از فتح بصره(36هجری) و کشته شدن طلحه و زبیر ایراد شد، طلحه و زبیری که آغازی خوب و آخری بد داشتند. شیطان در کمین است. همه کسانی که معشوقه ای چون محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام دارند باید خطرِ، در کمین بودن شیطان را، جدی بگیرند. حضرت برای بیداری ما این چنین فرمودند:

(اى مردم بصره) از تاریکی هاى جهالت و گمراهى بوسیله ما هدایت شدید، و به کمک ما به اوج ترقى رسیدید

صبح سعادت شما در پرتو شعاع وجود ما درخشیدن گرفت،

کر باد گوشى که نداى بلند پند و اندرز را درک نکند مسلما گوشى که با صیحه نادانى و جنایت کر شده است آهنگ ملایم (حق) را نشنود،

مطمئن باد قلبى که از خوف خدا جدائى نپذیرد،

من همواره منتظر عواقب مکر و خدعه شما بودم، و نشانه‏ هاى فریب خوردگان را در شما مشاهده میکردم.

تنها بخاطر استتار شما در پرده دین بود که من از شما چشم پوشیدم، اما صفاى دل، مرا از درون شما آگاهى مى‏داد.

آن هنگام که در جاده‏ هاى ضلالت سرگردان بودید، راهنما و دلیلى نمی یافتید، شما را به جاده‏ هاى حق رهبرى کردم، تشنه رهبر بودید و او را نمى ‏یافتید، من شما را به سرچشمه حقیقى رهنمون شدم.

امروز مهر سکوت را مى ‏شکنم سخنانى ایراد میکنم که در عین فشردگى و اجمال هزاران زبان گویا داشته باشد،

دور باد رأیى که از دستوراتم تخلف کند، من از زمانى که حق را یافته‏ ام در آن تردید نکرده ‏ام

(و اگر مدتى کناره گرفتم نه از این جهت بود که در حقانیت خود تردید کنم و یا ترسیده باشم، ترس من همچون ترس موسى بود) موسى بر خود نترسید، ترسش از این بود که (در غوغاى ساحران) جاهلان پیروز گردند، و مردم را به گمراهى بکشانند

امروز ما بر سر دو راهى حق و باطل قرار گرفته‏ ایم

(آنکه حق را یافته مطمئن است هرگز تردید نمى‏ کند، همان طور که) اگر آب همراه کسى باشد تشنه نگردد (و تشنگی هاى کاذب که معمولا بهنگام وحشت از فقدان آب بر انسان مستولى می‏شود، بر او چیره نگردد).*


 * خطبه چهارم؛ ترجمه ‏گویا وشرح‏ فشرده‏ اى‏ برنهج ‏البلاغه، آیت الله مکارم ج 1، صفحه‏ ى 73

یا علی مظلوم

نظرات  (۵)

خیلی خوب بود
ممنون
پاسخ:
تشکر . موفق باشید
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۵۷ ❤منتـــظر المـهـدی❤
سلام علیکم بسیار عالی بود متشکرم
پاسخ:
سلام علیکم ورحمه الله . تشکر موفق باشید
مستفیض شدیم...

خدا عاقبت ما رو بخیر کنه...
پاسخ:
تشکر . موفق باشی
۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۷:۱۱ علی حقیقی
سلام علیکم
احسنتم
استفاده کردیم
با اجازه...
التماس دعا
پاسخ:
سلام علیکم برادر تشکر خوش آمدید
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۲۳ محمد آذرکار
سلام علیکم ..
خیلی استفاده کردیم.
یا علی مدد... 💐
پاسخ:
سلام علیکم. موفق باشید تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">