توشه ای برای

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

نوشته های یک طلبه در موضوعات اجتماعی فرهنگی، مذهبی و ... با مناسبت یا بی مناسبت!

http://www.funkhoone.com/upload/images/ekxq7s2pkrt6wes8x79w.jpg
توشه ای برای

بسم الله الرحمن الرحیم
این قرآن است که به ما می گوید:
وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ اَلزَّادِ اَلتَّقْوى‏.براى سفرى که در پیش دارید، زاد و توشه بردارید و بهترین توشه براى این راه، تقوا مى‏باشد، (بقره، آیه 197).
نیست جز تقوی در این ره توشه ای
نان و حلوا را بنه در گوشه ای

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

ماسک برای سلامتی تن و یا سلامتی روح

این روزها همه جا صحبت از خطر #شیوع دوباره ویروس منحوس #کرونا است. شیوعی که علت آن را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و #ماسک نزدن اعلام کرده اند. بنابر گفته #متخصصان زدن ماسک می تواند تا چندین برابر افراد جامعه را در برابر این ویروس محافظت کند. همه این سفارش ها از این جهت مهم هستند که این ویروس سلامتی انسان ها را نشانه گرفته است و جان عزیز انسان ها را تهدید می کند و مسئولین بهداشت را بر توصیه ها و تاکید های مکرر بر استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی ملزم کرده است.

همه این ها در حالی است که  ویروس خطرناک تر و کشنده تری وجود دارد و  سلامتی خانواده ها و روح افراد جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار داده و روزانه قربانی های فراوانی نیز می گیرد سالیان سال در بین جامعه شیوع پیدا کرده است ولی مسئولین و خیلی از مردم از کنار آن با بی تفاوتی عبور کرده و الان شاهد آثار ویرانگر این ویروس و این بیماری خطرناک در جامعه هستیم و آن ویروس و بیماری چیزی نیست جز گناه بی عفتی و بی حجابی و بدحجابی. گناهی که شیوعی نرم و خزنده داشته و بسیاری از افراد جامعه اسلامی را دچار خودش کرده است. آمار طلاق ها و مشکلات خانوادگی که الان بین همسران و خانواده ها مشاهده می شود خطر این بیماری را به ما گوشزد می کند. مشکلات اجتماعی و امنیت زنان و دختران و از همه مهم تر بنیان خانواده ها همه به نوعی با این ویروس در ارتباط است. با همه این خطرات و مشکلات بوجود آمده از گناه بی حجابی و بی عفتی در جامعه متاسفانه از بعضی (شاید بسیاری) مسئولین همتی در جلوگیری از شیوع و گسترش آن دیده نمی شود. گناهی که با زدن ماسک( پوشیدن چادر، روسری و مقنعه و پوشاندن موها و لباس های مناسب عفت برای زنان و حتی مردان! ) قابل علاج است. جهت پیشگیری از ویروس کرونا و توصیه برای زدن ماسک معاون وزیر جلوی دوربین تلویزیون میاید و بهترین توصیه و امر به معروف و عمل اجتماعی را توصیه  به زدن ماسک و ماسک زدن معرفی می کند. آیا هیچ وقت مسئولین وزرات ارشاد و دیگر مسئولین فرهنگی کشور این چنین برای بحث حجاب و عفاف دغدغه داشته اند و اگر نه چرا؟ مگر خانواده و زن و دختران آنها در بین جامعه زندگی نمی کنند یا از این مشکلات بی خبرند؟ حوزه و دانشگاه و دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور در این زمینه مشغول چه کار و فعالیتی هستند؟  آیا رسانه های ما، فیلم و انیمیشن هایی حرفه ای (و نه کلیشه ای و شعاری،) در جهت رواج حجاب تولید کرده اند و یا اینکه به عکس، بسیاری از آنها خیلی نرم و خزنده ارزش های این چنینی را پایمال عقل شهوانی و دنیایی خود کرده اند؟

بیش از 330 #قانون_مصوبه_شورای_عالی_فرهنگی کشور در رابطه با راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را چه کسانی باید اجرا کنند؟ اگر خانواده و ناموس برای ما مهم است خطر ویروس و بیماری بی حجابی و بدحجابی را جدی بگیریم و منتظر بعضی از مسئولین خواب مانده و خود را به خواب زده نباشیم.
#ماسک_زدن
#کرونا
#شیوع_دوباره
#جلوگیری_از_بیماری_بد_حجابی
#محافظت_از_کانون_خانواده
#ویروس_و_بیماری_گناه

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۹ ، ۱۷:۲۱
س،م ج-م